23948sdkhjf

Widriksson satsar på realtidsapp för leveranser

Nu ska kunderna kunna följa sina leveranser i realtid via telefon eller platta.

Widrikssons kunder får möjlighet att följa sina leveranser i realtid via en digital leveransportal. Leveransportalen är framtagen för last-mile-distribution i städer och ger både kunder och mottagare bättre överblick och kontroll över varje leverans.

På leveransdagen ska varumottagaren få ett sms som bekräftar att ordern lastats samt beräknad tid för leverans. Mottagaren kan därefter följa sin order i detalj via en interaktiv karta med användarens angivna leveransadress samt var Widrikssons fordon befinner sig. Applikationen visar även hur många stopp det är kvar innan fordonet beräknas anlända till leveransadressen samt namn och bild på föraren.

– Detta är något som vi vet att många konsumenter och företag som väntar på leveranser, efterfrågar och uppskattar. Att följa fordonet skapar en trygghet i att leveransen är på väg samt gör det lättare att planera sitt övriga liv eller verksamhet i stället för att vänta på en varuleverans, säger Johan Nyblom, vd på Widrikssons, i ett pressmeddelande.

Leveransportalen är framtagen i samarbete med Star republic, som är experter inom e-handel och har utvecklat en mängd smarta digitala lösningar.

– Systemet är enkelt att integrera med andra system såsom e-handelssystem eller andra transportsystem men fungerar också att köra stand alone, säger Daniel Miari, strategichef på Star republic.

Leveransportalen beräknas nå konsumentmarknaden senare under våren. Portalen kommer att göras tillgänglig för alla med behov oavsett val av transportör. Fristående åkerier, e-handlare eller andra aktörer som vill förbättra upplevelsen för sina kunder kan enkelt använda sig av tjänsten i sin verksamhet. Applikationen är även förberedd för att snabbt kunna lägga till nya smarta funktioner i snabb takt allteftersom fler tjänster efterfrågas.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094