23948sdkhjf

Ska driva Åhléns försäljning

Marie Rudolfsson har rekryterats till ny försäljningschef för Åhléns. Hon kommer närmast från Apoteket AB där hon har haft rollen som affärschef. Under de senaste åren har hon drivit digital utveckling av fysiska butiker och utvecklat omnikanalstrategier.

På Åhléns kommer Marie Rudolfsson att ha en nyckelroll för varuhuskedjans utveckling och tillväxt av butik och e-handel.  

– Det ska bli fantastiskt roligt att få bli en del av Åhléns resa framåt. Jag har alltid varit en trogen kund och Åhléns är ett fantastiskt fint varumärke. Bolaget har goda förutsättningar att möta och överträffa kundens förväntningar med sin snabba förändringstakt inom detalj- och e-handel, och därigenom även öka företagets omsättning, säger Marie Rudolfsson, som kommer att att ingå i företagsledningen.  

Åhléns ledningsgrupp:

Annica Hagen: vd
Weronica Nilsson: pr- och kommunikationschef
Sofia Bothelius: affärsutvecklingschef
Agneta Larsson: HR-chef          Marie Rudolfsson: försäljningschef
Sema Söderhäll: supply chain-chef 
Ebba Kilman: operativ chef
Charlotte Wessman: marknadschef
Sabina Lerne: finanschef
Stefan Hasselgren: it-chef

Tidigare i år tog Agneta Larsson plats i ledningen i rollen som HR-chef, och under 2021 tillträdde Ebba Kilman som sortimentschef. Det innebär att det i Åhléns ledningsgrupp nu sitter kvinnor på nio av tio stolar.

Marie Rudolfsson tillträder efter sommaren.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
DOM: Fel att utesluta SD-politiker ur facket
Stihl storinvesterar i nya logistiklösningar
Postnord miljardinvesterar i ny fordonsflotta
”Du kan spara en halv miljon om året på Byggbilen”
Einride tar in rekord-kapital
Efter uppköpet – åtta orter blir två regioner
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125