23948sdkhjf

REPORTAGE: Logistiken styr när Förbifarten byggs i världsarv

Ett 1,7 kilometer långt transportband är det hårt bultande hjärtat när Förbifart Stockholm drivs fram under Mälaren. Produktionen är uppbyggd kring den logistiklösning som krävs när det ska byggas i ett världsarv.
Ekerö. Startskottet gick 2016 i Skärholmen. Då sprängdes den första salvan för Förbifart Stockholm, som ska öppnas för trafik 2030.

Förbifarten ska binda ihop södra och norra Stockholm. På vägen ”genar” man ut i vattnet – tunneln ska gå under Mälaren på sin väg från Kungens Kurva till Häggvik.

Den dras därmed över, eller ska vi säga under, L...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Transportnet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
DOM: Fel att utesluta SD-politiker ur facket
Stihl storinvesterar i nya logistiklösningar
Postnord miljardinvesterar i ny fordonsflotta
”Du kan spara en halv miljon om året på Byggbilen”
Einride tar in rekord-kapital
Efter uppköpet – åtta orter blir två regioner
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125