23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Transportnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ellos slog rekord under svarta veckan

Sålde tre varor per sekund under den hetaste timmen.

Årets köpfest svarta veckan resulterade i flera nya rekord för Ellos Group. Försäljning och antal besök ökade kraftigt för samtliga varumärken jämfört med föregående år. Över 100 000 nya kunder välkomnades under veckan och sammantaget hade Ellos Group mer än åtta miljoner besök. 

Försäljningen för Ellos Group ökade med nära 50 procent jämfört med motsvarande vecka föregående år. För Ellos var ökningen 46 procent, för Jotex 53 procent, Stayhard 28 procent och för Homeroom 166 procent. Heminredning fortsätter vara det segment som växer mest, med en tillväxt på över 75 procent jämfört med tidigare år. Även skönhet och hälsa hade en tillväxt på över 75 procent. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094