23948sdkhjf

Postnord: Allt fler ombudsleveranser

Trots att man kan välja på flera sätt att få hem sina varor är ombuden högst populära.

Postnords ombud har fått 1,6 miljoner fler besök under de första fem månaderna av 2020, jämfört med motsvarande månader året innan. Framför allt är det paket som har hämtats.

Trots att valen av leveranssätt blir allt fler vid köp på nätet är leverans till ombud fortsatt populärt hos de svenska e-handelskonsumenterna. 

– Det är en stor ökning av leveranser till ombud, ett beprövat och tillförlitligt sätt att få sina paket. Det som är extra kul är att dessa försändelser hämtas allt snabbare av konsumenterna och enligt 1,4 miljoner omdömen i Postnords app är mottagarna mycket nöjda med leveransen, säger Peter Hesslin, chef för e-handel och logistik.

Postnord har 1 945 ombud över hela Sverige.
– Vi har arbetat med ombud sedan 2001 och vi har lärt oss mycket på de åren. Ombuden är vår förlängda arm och förtjänar lovord, inte minst under den senaste tiden med speciella omständigheter och mycket höga paketvolymer, säger Peter Hesslin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094