23948sdkhjf

Internationella kunder hos Logent i Hallsberg

| Av Mikael Mildén | Tipsa redaktionen

Nya samarbeten vid kombiterminalen.

Logent har knutit två underleverantörer från fordonsindustrin till sin terminal i Hallsberg. Den ena är baserad i Asien och den andra i Europa. 

– Jag tycker att de här kunderna är ett kvitto på att vi gör rätt saker. Vi erbjuder en produktmix som tilltalar både nationella och internationella kunder. I stället för att företagen kontaktar en enskild transportör, tullagent, lageraktör och distributör, så har vi tagit hand om hela kedjan. VMI-konceptet går hem hos våra kunder, säger Michael Sköld, business development manager and strategic sales  Logent, i ett pressmeddelande. 

Logents logistikcenter i Hallsberg ligger bra till och har bra anslutningar med Europa- och riksväg, järnväg och närhet till Göteborgs hamn. Detta har man märkt är tilltalande för de internationella företagen. 

Vid Hallsbergsterminalen kan Logent erbjuda dagliga tåg till och från hamnen i Göteborg med containrar som de sedan lossar och levererar till slutkund. Den asiatiska kunden använder logistiklösningen från fartyg till järnväg och en lösninge med både tullager, distribution och ompackning.  

Den europeiska kunden valde att byta lastbil mot järnvägen under hela transportsträckan. Ett byte Logent beskriver som är unikt i sitt slag. 

– Fördelen som jag ser det är att det är priseffektivt och en vinst för miljön att välja alternativet att gå via järnväg istället för bil. I Hallsberg är vår främsta styrka att vi har kombinationen av järnvägspendeln från Göteborg, kombiterminalen och vår crossdock-verksamhet och att vi tillsammans med det kan erbjuda bland annat tullager, säger Michael Sköld. 

Håll dig uppdaterad med Transportnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Scanias laddhybrid testas för nattleveranser

Nytt Stockholmssamarbete öppnar för tysta cityleveranser nattetid.

Green cargo gick back med 122 miljoner

Förra årets goda resultat vänds till minskad omsättning och förlust.

De kan ta hem Postnords stora logistikpris

Här är finalisterna och juryns motiveringar inför avgörandet av Postnord logistics award.

TIP ökar sin kreditvärdighet

DSV slog vinstrekord

Logicenters i ny Danmarksaffär

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Nu lyfter det för Multidocker

Anställer ny vd och eftermarknadschef.

Arkiv

Tillbakagång i Gävle hamn

2018 kan inte mäta sig med toppåret 2017.

Skanska säljer lager för 285 miljoner

Nu är åkerinäringens färdplan för klimatet här 

Vill ha skatteväxling från drivmedelsskatt till kilometerskatt. 

Blir först i världen med biojet på skogsråvara

Cortus och Swedish biofuels projekterar kommersiell anläggning.

Bygger 33 000 kvadratmeter vid Landvetter

Hyresavtalen är redan klara. 

Artificiell intelligens tar över på Nowaste

Nu går bananerna direkt till Helsingborg

Tillväxten av gods bromsar i Stockholms hamnar

Stabila godsflöden på hög nivå, men ingen ökning, när 2018 summeras. 

Jobb & Karriär
Tillbaka som vd för Kilenkrysset

Tar åter över ledningen efter ett generationsskifte i koncernen.

Coop tecknar avtal för Widrikssons nya digitala tjänst

Widrikssons nya affärsområde för digitala lösningar har fått sin första storkund. 

Jobb & Karriär
Affärsutvecklare till Nowaste

Ska stärka kompetensen inom distribution och 3PL.

Lidls ska bli fossilfritt 2025

Ny storförlust för Postnord

Ostkusthamnar i samverkan läggs på is

Frågorna kommer att drivas genom Sveriges hamnar.

Framåt för Trelleborgs hamn

Ökar både på gods- och personsidan.

Bakslag för DSV:s Panalpinaköp

Lifts all landar två tunga ramavtal

Airmee expanderar med 40 nya miljoner 

Adnavem tog in tio miljoner i kapital

MISAB blir ABT Väst

Etablerar containerdepå i Stockholm

Jobb & Karriär
Real rail får ny vd

W.A.C. Recycling köper egen transportfirma

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.132