23948sdkhjf

SOL utökar mellan Finland och kontinenten

Svenska Orient Linien – SOL – rapporterar att lastvolymen på Lübeck-Uleåborg-Kemi-linjen har ökat med 50 procent under det senaste året. Dessutom har lastvolymen på linjen mellan Kemi, Uleåborg, Lübeck, Zeebrugge, Antwerpen och Tilbury ökat med 15 procent.
- Vi är glada över att de finska rutterna växer igen, säger Ragnar Johansson, vd i Svenska Orient Linien. Tillväxten är ett resultat av en finsk ekonomi på uppgång samt en ökad efterfrågan från trailer-, container- och projektfraktkunder. SOL har sedan 2014 erbjudit sina kunder bästa möjliga transportservice mellan Finland och kontinenten. Vi strävar efter att erbjuda en pålitlig, frekvent och snabb transporttjänst på dessa såväl som alla andra SOL-linjer.
RoRo-linjen som utgör en direktförbindelse mellan Finland och Tyskland går via Bottenviken. SOL trafikerar linjen till och från Lübeck med fem fartyg, med två södergående avgångar och en norrgående varje vecka. Från Bottenviken till Benelux och Storbritannien erbjuder SOL två avgångar i vardera riktningen per vecka. Varje avgång har en kapacitet på 2 774 lanemeter. De moderna färjorna i isklass 1A Super är chartrade på långtidskontrakt för Stora Enso, en av världens största producenter av biomassa och papper. Under de senaste åren har SOL ansvarat för Stora Enso Short Sea System. Detta innefattar att man för Stora Ensos räkning långtidschartrat och drivit fartyg och bokat Stora Ensos last hos dessas befraktare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125