- Det primära syftet med den här satsningen är att vi vill bli mer relevanta i samhällsdebatten, säger kommunikationschef Mychéle Östman. Genom att samla våra åsikter inom samtliga transportslag på en och samma sajt skapar vi en tydligare kanal där målgruppen i större utsträckning än tidigare är just opinionsbildare och beslutsfattare. Vår förhoppning är att fylla sajten med högaktuella frågor och på så vis locka trafik till sidan. Opinionssidan kommer lyfta fram senaste nytt och fyllas med allt från artiklar och filmer till bloggar och sociala medier. Främst kommer fokus ligga på att belysa nyheter inom branschfrågor men sajten kommer också att beröra arbetsgivarfrågor.
Transportföretagen lanserar opinionssajt
För att skapa en gemensam kommunikativ plattform startar organisationen Transportföretagen en opinionssajt. Sajten syftar till att samla Transportföretagens åtta förbunds åsikter under ett och samma paraply.
- Det primära syftet med den här satsningen är att vi vill bli mer relevanta i samhällsdebatten, säger kommunikationschef Mychéle Östman. Genom att samla våra åsikter inom samtliga transportslag på en och samma sajt skapar vi en tydligare kanal där målgruppen i större utsträckning än tidigare är just opinionsbildare och beslutsfattare. Vår förhoppning är att fylla sajten med högaktuella frågor och på så vis locka trafik till sidan. Opinionssidan kommer lyfta fram senaste nytt och fyllas med allt från artiklar och filmer till bloggar och sociala medier. Främst kommer fokus ligga på att belysa nyheter inom branschfrågor men sajten kommer också att beröra arbetsgivarfrågor.