- Hela A-Z:s upplägg utgår i detalj från konsumentens upplevelse – det ska vara enkelt och bekvämt – från köp till slutlig leverans, säger Sebastian Heimfors, Chief Operating Officer i Varner Ibrahimovic. Kunden vill välja själv och därför erbjuder vi dem valfrihet och precision i leveranserna.
När man handlar via A-Z.com kan man välja utlämningsställe för att hämta sina varor och dessutom får man alltid en beräknad leveransdag.
- Konsumenterna blir allt mer kräsna och när man lanserar en ny sajt är det extra viktigt att ta hänsyn till konsumenternas helhetsupplevelse och ge dem valfrihet i leveranserna, säger Arne Andersson som arbetar med e-handelsfrågor inom Postnord. Det är precis vad A-Z har gjort.
Fotbollsstjärnans egna budskap är att det inte är kläderna som skapar en idrottsman.
- Det här är märket för alla fighters, säger Zlatan Ibrahimovic. Med en stark vilja kan du uppnå precis vad du vill.
Den första kollektionen innehåller cirka 70 produkter. A-Z finns tillgängligt i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, England, Spanien, Italien och Österrike. Förutom att hantera leveranserna i hela Norden, har Postnord även varit med som en av logistikrådgivarna under förberedelserna.