23948sdkhjf

Scania marknadsledare i tunga segmentet

Scania blev marknadsledare 2015, i segmentet tunga lastbilar över 16 ton, tack vare ett brett motorprogram, anpassning till alla alternativa drivmedel, låg bränsleförbrukning och hög produktkvalitet.
Med 45 procent marknadsandel av 4 827 totalt registrerade fordon gjorde Scania ett rejält lyft jämfört med 2014.
Marknadens största utbud av certifierade Euro 6 motorer för alla alternativa bränslen och en pålitlig motor med låg bränsleförbrukning ligger till grund för den stora marknadsökningen. När kunderna räknat på den totala kostnaden för att äga, köra och sälja sitt fordon har de upptäckt Scanias fördelar. Ett rikstäckande servicenätverk och hög produktkvalitet har förstås också bidragit till att kunderna valt Scania.
Scania Komplett, ett koncept för chassi och påbyggnad, har ökat och svarar nu för drygt 33 procent (28) av den totala volymen. Det har också bidragit till en stor ökning inom distributionssegmentet där Scania gått från 19.1 procent marknadsandel till 36.8 procent. Myten att Scania är tung och dyr är borta. Kunderna har upptäckt att totalkostnad, förarkomfort och lastkapacitet, allt talar till Scanias fördel.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125