23948sdkhjf

DHL Express åter bäst på kundservice

DHL Express har återigen tagit hem förstaplatsen i SM i Telefoni & Kundservice i kategorin B2B. Tävlingen avgjordes i Stockholm den 22 januari.
Motiveringen lyder: ”I klassen Business to Business tar de vinnande agenterna raskt hand om ditt ärende. Att de dessutom är förtroendeingivande och trevliga samt håller en jämn och hög nivå på bemötandet, gör att DHL Express hamnar högst på pallen i år”.
DHL Express deltog och vann även tävlingen 2011 och 2013.
Tävlingen, som arrangeras av Q Survey, mäter, genom mätmetoden Mystery Survey, kundernas upplevelse vid kontakt med företag. Konkret innebär det att professionella undersökare verkar som ”riktiga kunder” och ringer sammanlagt 200 slumpmässigt utvalda samtal till varje företag som deltar i mätningen. Alla samtal bedöms sedan på olika kriterier så som bemötande, effektivitet, kunskap och engagemang.
DHL Express kundservicecenter ligger i Ljusdal och är ett team på cirka 90 personer som ständigt arbetar med att förbättra sin kvalitets- och kunskapsnivå genom att kontinuerligt utbilda och motivera sina medarbetare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063