23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Transportnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Signalorder för Bombardier

Bombardier Rail Control Solutions har fått en order värd drygt 5 mijoner euro från lettiska järnvägarna på ett Interflo  200 signalsystem till Bolderaja-Zasulauks-linjen i Rigaområdet.

Bombardier genomförde sin första leverans till Lettland 1998 och är den ledande signalleverantören i de baltiska länderna. Kontraktsvärdet för den nya ordern uppgår till motsvarande 13,6 miljoner euro varav Bombardiers andel utgör 5,3 miljoner euro. Bombardiers leverans omfattar Interflo 200-teknik med EBI Screen 2000 trafikledningslösning, EBI Gate 2000 vägskydd och ställverksutrustning av typen EBI Lock 950 R4. – Vi har levererat Interflo 200 till projekt över hela världen, bland annat i Lettland, vilket speglar en marknadsposition som kännetecknas kvalitet, lyhördhet mot kundens krav och konkurrenskraftigt pris, säger Peter Cedervall, President Rail Control Solutions, Bombardier Transportation.Utrustning av typen I Interflo 200 används för fjärrtågslinjer med stor trafikvolym och höga krav på säkerhet och kan i ett senare skede uppgraderas till ERTMS-system (European Rail Traffic Management System). Interflo 200 finns i drift över hela världen, bland annat i Brasilien, Ryssland, Thailand och runtom i Europa. Totalt har Bombardier installerat signalsystem i över 50 länder.Under det gångna året har Bombardier Rail Control Solutions slutlevererat projekt i bland annat Sverige (Ådalsbanan, Kiruna nya järnväg och BanaVäg i Väst), Ryssland (där Bombardiers joint venture under 2012 driftsatte en installation vid den tvåhundrade stationen) och Kina (tunnelbanelinje i Tianjin). En stororder värd motsvarande 71 miljoner euro erhölls i Malaysia avseende signalsystem för en ny pendeltågslinje i Kuala Lumpur.Fotnot. Bombardier Rail Control Solutions har 3 000 anställda och sin globala affärsledning i Stockholm. Forskning och utveckling sker i huvudsak i Sverige, i nära samverkan med Trafikverket och kunder över hela världen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01