23948sdkhjf

Nystartad konsultbyrå erbjuder aktiv godsvård

Logistiknavet Jönköping får nu genom nystartade bolaget LQC en kvalitetskonsultbyrå med inriktning på aktiv skadehantering inom lager och logistik.

Gods som blivit transportskadat kostar enorma pengar för företagen varje år. Dessutom måste godset i många fall kasseras för att skadorna blivit så omfattande. I dagens konsumtionssamhälle måste alla arbeta för att minska råvaruförbrukningen och genom att arbeta aktivt med bland annat utbildningar inom godsvård och emballaget så går det att på relativt kort tid åstadkomma en sänkning av antalet skador.LQC erbjuder företag effektiviseringsprocesser för att förbättra godshanteringen som bidrar till bättre kvalitet hela vägen, vilket gör att företaget blir proffsigare i det de gör samt att deras lönsamhet ökar. Detta gynnar även miljö positivt. LQC erbjuder företagen fem olika sorters tjänster och det går att anpassa konceptet efter företagens behov.- Jag har många års arbete av kvalitetsarbete inom lager- och logistikbranschen, säger LQC:s ägare Martin Mammoo. Det kvalitetskoncept som jag utvecklat resulterar i stora kostnadsbesparingar för företagen. Jag har dessutom en stor internationell erfarenhet av dessa frågor.LQC:s strategi är att bygga långsiktiga relationer till sina kunder genom att utgå från kundens behov och att överträffa kundens förväntningar. LQC:s motto lyder: Er kvalitet är vårt mål.Martin Mammoo som driver LQC har mångårig erfarenhet av att arbeta i större logistikföretag såsom HIT/Posten Logistik AB där han arbetade som kvalitetssamordnare/logistiksamordnare. I tidigare uppdrag har han hjälpt många av dess kunder, bland andra Toyota Europa, Honda Europa, Volkswagen Part Logistic och Mekonomen. Martin Mammoo har även hjälpt postterminaler runt om i Sverige med effektivisering av lager, sänkt kostnadsbild, minskade godsskador, höjd kvalitet som lett till förbättrad arbetsmiljö, godsvårdsutbildning för terminalarbetare och chaufförer samt kontroller av EDI-filer.- För oss är det viktigt att få kunden att känna att de utvecklas och växer som företag, säger Martin Mammoo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064