23948sdkhjf

DHL får ansvar för MediaMarkts varudistribution

Media-Saturn (MediaMarkt) och DHL Freight har skrivit kontrakt som innebär att DHL Freight kommer att ansvara för varuförsörjningen till samtliga 25 MediaMarkt-varuhus i Sverige.

- I det hittillsvarande upplägget har MediaMarkts leverantörer av produkter själva ordnat varudistributionen till MediaMarkts varuhus med olika distributörer med varierande servicenivåer, säger Carl Lunmsden, Nordisk Logistikchef i Media-Saturn (MediaMarkt) till Transport & Logistik iDag/Transportnet. . I det kommande upplägget får vi en partner, DHL, med samma servicenivåer till samtliga varuhus.Vi har efter att ha genomfört en omfattande upphandling lyckats hitta en partner som kan säkerställa de servicenivåer vi önskar gällande varuförsörjning till våra varuhus. Vi är övertygade om att vi tillsammans med DHL aktivt kommer att kunna utveckla distributionen för att driva försäljning i våra varuhusPeter Hesslin, Managing Director DHL Freight (Sweden) AB, framhåller att man under de senaste månaderna har arbetat mycket intensivt för att tillsammans med Media-Saturn (MediaMarkt) utveckla ett koncept för distribution till deras varuhus runt om i landet.- Nästa fas är att implementera dessa nya flöden och leverera en marknadsmässig service och kvalitet, säger han. Jag ser mycket positivt på detta samarbete och ser fram emot att tillsammans med MediaMarkt utvecklas som logistikleverantör.Media-Saturn är europeisk marknadsledare inom hemelektronik. Koncernen har 20 000 anställda och en omsättning på cirka 20 miljarder euro per år. Media-Saturn har cirka 900 varuhus i 17 länder. Ägare är tyska Metro AG samt grundarfamiljen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096