23948sdkhjf

Drygt 200 deltagare till Detaljhandelns Logistikdag

Intresset för Detaljhandelns Logistikdag 2011 i Stockholm den 30 november är rekordstort. I dagsläget, det vill säga en vecka innan konferensen äger rum, har drygt 200 personer anmält sig. Och fortfarande finns det platser kvar.

En av de drygt 200 deltagarna är Christer Lindh, vd i Heby Park AB.- Jag deltar under dagen för att skapa nya intressanta kontakter inom marknaden för logistik, säger han. Med nyligen etablerad verksamhet ser jag stora möjligheter att både möta nya kunder såväl som nya leverantörer. Mina förväntningar är stora och mina förhoppningar är att få möjlighet att både presentera vårt unika 5 parts system och därmed plantera nya tankar från en ny tid, där modern teknik är en av ledstjärnorna.Även Anders Linnarsson, Logistikchef hos Indiska (Indiska Kompaniet), har anmält sig till Detaljhandelns Logistikdag.- Detaljhandelns Logistikdag erbjuder alltid intressanta föreläsningar med konkret ”hands on”-information, säger han. Temat på årets dag, ”Effektiv detaljhandelslogistik – egen regi eller outsourcing”, anser jag som speciellt intressant. En viktig strategisk fråga som alla företag behöver hålla sig uppdaterade om. Sammansättningen av åhörare brukar vara av rang och värdefullt ur ett nätverkande perspektiv.Johan Lindström, vd i branschorganisationen Sveriges Åkeriföretag är ytterligare en tung beslutsfattare i transportbranschen som anmält sig till Detaljhandelns Logistikdag.- Jag tänker gå på Detaljhandelns Logistikdag den 30 november för att jag önskar svar kring var handelns prioriteringar ligger när det gäller transporter och logistik, säger han. Varför ser vissa outsourcing som en möjlighet att sänka kostnader, medan vissa inte ser dessa möjligheter. Hur kommer det sig?Akiko Elmwall, PR Executive, Marketing & Strategic Planning, Toyota Material Handling Europe AB i Mjölby, framhåller att Detaljhandelns Logistikdag tar upp intressanta områden som miljö, tredjepartslogistik och automation.- För mig är konferensen ett bra tillfälle att lyssna till vad våra kunder säger om utvecklingen på marknaden och samtidigt få möjlighet att skapa några nya kontakter, säger hon.Även Sigvard Orre, Director, Strategic Marketing Trucks, Scania, Francise & Factory Sales, har anmält sig till Detaljhandelns Logistikdag.- För oss på Scania är det viktigt att förstå våra kunders kunder, säger han. På så sätt är det lättare för oss att utveckla framtidens produkter och tjänster som effektiviserar transportkedjan.Sigvard Orre framhåller att det inom detaljhandeln finns kunder som inte är traditionella transportföretag utan företag som transporterar egna varor.- Vi tänker lära oss mer om dessa kunder och deras behov, säger han.Lars Hansson, Säljande Transportledare Fjärr, Malmö Lastbilcentral, ser Detaljhandelns Logistikdag som ett effektivt sätt att uppdatera sig när det gäller logistikfrågor inom detaljhandeln.- Detaljhandelns Logistikdag är ett fantastiskt tillfälle att få ta del av oerhört mycket erfarenheter och kunskaper från många olika delar av transport- och logistikområdet med fokus på detaljhandeln, säger han.Intresset för Detaljhandelns Logistikdag 2011 i Stockholm den 30 november är rekordstort. I dagsläget, det vill säga en vecka innan konferensen äger rum, har drygt 200 personer anmält sig. Och fortfarande finns det platser kvar.Logistik är ett av de områden där det fortfarande finns stora effektiviseringsmöjligheter inom detaljhandeln. Det kan handla om såväl intern lagerhantering som transporter och terminalhantering. Detaljhandelns aktörer kommer ofta till ett vägval om bolaget ska hantera detta i egen regi eller om man ska anlita externa aktörer. Gemensamt är att det krävs en helhetssyn för att bli framgångsrik. Effektivitet genom alla led i hela logistikkedjan krävs för att mervärde ska kunna levereras till kunden. Fullständig kontroll på samtliga flöden är ett måste.Talare som är klara för Detaljhandelns Logistikdag är bland andra Fredrik Persson, vd Bilfrakt.se, Joakim Stannow, Country Manager, Optiscan, Pär Aspengren, vd, Alwex Transport , Anders Stensiö, Logivia.se, Thorkil Andersen, vd i Frode Laursen A/S, Jakob Rheme, Docent, Linköpings Universitet, Christoffer Ousbäck, Business Development Manager – Consumer & Retail, DHL Supply Chain, Johan Lundquist, Commercial, Bring Supply Services, Bo Hallams, Marknadsdirektör, DB Schenker, Mona Pettersson, gruppchef logistik, WSP Analys & Strategi och Martin Högenberg, Practice Leader Sustainability Business Consulting, Logica.Moderator är Thomas Karlsson, chefredaktör på Dagens Handel.Detaljhandelns Logistikdag – som arrangeras av Transport & Logistik iDag i samarbete med Fri Köpenskap, Dagens Handel och Habit Sko & Mode – växer sig allt större för varje år och har blivit en självklar mötesplats och ett givet forum för att inhämta kunskap och information om transport- och logistiklösningar inom handel och mode.Partners till årets upplaga av Detaljhandelns Logistikdag är Aditro Logistics, Bring, Damco, Frode Laursen, GS1 Sweden, Swisslog, Eskilstuna-Strängnäs Logistik, NCC, Posten Logistik, WSP Analys & Strategi och HaGust.Säkra din plats på konferensen och anmäl dig i dag via www.transportnet.se.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063