23948sdkhjf

Guldbladet 2011 till Green Cargo

Green Cargos personaltidning ”Axel” förlänades utmärkelsen Guldbladet 2011 i klassen Bästa Personaltidning i Sveriges Uppdragspublicisters tävling med samma namn som utmärkelsen – Guldbladet.

Guldbladet uppges vara rikets största tävling i redaktionell kommunikation och arrangerades i år för 11:e året i rad. Årets tävling samlade 341 bidrag i 14 olika klasser. Att prisa godstågsoperatören Green Cargo för företagets personaltidning ”Axel” motiverade juryn enligt följande:”Med en blandning av klassiska personifierade reportage och övergripande nyhetsartiklar, tillsammans med ett nyskapande och kreativt innehåll, skapar tidningen en genuin relation till medarbetarna. Tidningen lyckas hålla en tjusig balans mellan det informativa och det intressanta.”– Green Cargos personaltidning låter medarbetarna komma till tals och det är högt i tak, omvittnar Anna-Lena Hernvall, redaktör vid OTW. Det gör det synnerligen glädjande att arbeta med den. Green Cargo tillhandahåller oss ämnen och idéer, som är viktiga för företaget och därefter har vi stort utrymme att arbeta redaktionellt och med design utifrån det.– För oss är det viktigt att nå ut till alla medarbetare med våra viktigaste ämnen, förklarar Mats Hollander, kommunikationsansvarig vid Green Cargo. Därför satsar vi resurser på en bra personaltidning, som vi gör tillsammans med OTW, som med goda idéer och engagemang utvecklat tidningen till den vinnare den är idag.Alldenstund Green Cargo kör godstågstrafik inom hela riket, finns många medarbetare ute i lokomotiv och på bangårdar, som inte omedelbart kan nås via möten och/eller intranät.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062