23948sdkhjf

Sjöfartsverket får ny organisation

Sjöfartsverket har ny organisation från den 1 januari 2011 med fokus på kund och affärer. Ove Eriksson är ny direktör för Sjöfartsverkets affärsområden, och Jonas Vedsmand är marknadsdirektör för Sjöfartsverket.

En av de stora förändringarna är att kärnverksamheten nu är organiserad i sex affärsområden med direktör Ove Eriksson i spetsen. Ove ingår i Sjöfartsverkets högsta ledning och rapporterar till generaldirektör Ann-Catrine Zetterdahl. En annan nyhet är att Sjöfartsverket nu satsar offensivt för att få in nya affärer och skapa bättre lönsamhet. Sjöfartsverket kommer att ha stort fokus på vad som händer på marknaden nationellt och internationellt, affärsmässighet, varumärke och kunder. Ett led i detta är att Jonas Vedsmand blir marknadsdirektör för Sjöfartsverket med ansvar för marknadsstrategi och kundrelationer. - Vi kommer nu att arbeta med ett starkare affärsfokus och även påverka och driva sjöfartsfrågor både nationellt och internationellt, säger Ann-Catrine Zetterdahl, generaldirektör. En av våra huvudstrategier de närmaste tre åren är att göra sjöfarten och Sjöfartsverket mer synliga och konkurrenskraftiga genom att agera kraftfullare inom och för hela transportsektorn och industrin,De sex affärsområden som sedan den 1 januari 2011 finns på Sjöfartsverket är: Lotsning: chef Lennart Forsström Transport- och Farledsservice: chef Peter Fyrby Sjökommunikation: chef Per Setterberg Sjögeografi: chef Patrik Wiberg Bygg & Teknik: chef Jon Granstedt Trollhätte kanal: chef Ingvar Dyberg

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078