23948sdkhjf

Posten Norge ändrar namn på Bring-företag

Bring Frigoscandia, Bring Logistics, Combitrans och en rad andra Posten Norge-ägda bolag kommer under hösten 2010 att byta namn.

Varumärkena Bring och Posten kommer även framöver att upprätthållas. Men namnen på Bring-bolagen kommer att justeras i förhållande till Posten Norges nya koncernstruktur. Nya Bring-namn kommer att implementeras under hösten 2010.- Erfarenheterna av den nya varumärkesstrategin är goda, säger Elisabeth H. Gjölme, Koncerndirektör Kommunikation i Posten Norge-koncernen till Transport & Logistik iDag/transportnet.se. Bring har på kort tid blivit ett känt varumärke både på marknaden och bland befolkningen. Men det har också varit en utmaning att hantera eftersom det finns skillnader i struktur för varumärken och organisation. Det har skapat en otydlighet. Därför måste det ske förändringar samtidigt som varumärkesstrukturen blir anpassad till den nya koncernstrukturen.Namnen på Bring-företagen kommer att anpassas till de nya affärsområdena inom Posten Norge-koncernen. - Det ska bli enklare och mer logiskt för kunderna att hitta rätt i Brings tjänsteutbud, säger Elisabeth H. Gjölme. Samtidigt blir det ökad tydlighet i vår egen organisation genom att vi får samband mellan namn på affärsområdena och Bring-företagen.Bring Logistics delas upp i tre specialistområden: Bring Cargo, Bring Parcels och Bring Warehousing. Det är i linje med hur affärsområdena är definierade.Combitrans, som är ett av få bolag inom Posten Norge-koncernen som ännu inte har bytt till något Bring-relaterat namn, kommer enligt Elisabeth H. Gjölme att namnändra till Bring Cargo under hösten 2010. Enligt Posten Norges erfarenheter har det visat sig att namnet Logistics har varit för generellt. När lagertjänster (Warehousing) och paket (Parcels) separeras från Logistics, var det även naturligt att ändra namnet på godsverksamheten från Logistics till Cargo.- Bring Cargo är den mest träffande beskrivningen på utbudet till kunderna inom denna del av verksamheten, säger Elisabeth H. Gjölme.För att följa principen om att specialistnamnen ska vara beskrivande för verksamheten, namnändras Bring SCM till Bring Supply Services. Bring Frigoscandia namnändras till Bring Frigo. Bring Mail, Bring Citymail och Bring Dialog fortsätter med sina varumärken som tidigare.Namnet Bring ska även i fortsättningen vara riktat mot företagsmarknaden inom post och logistik i Norden. Posten Norge ska leverera och sälja tjänster till privatmarknaden i Norge, och även i fortsättningen vara koncernens profil till privatkunder, i postkontorsnätet och för den dagliga postdistributionen till hela Norges befolkning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.376