23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Kids-world lanserar onlinebutik för den svenska marknaden

Kids-world, som grundades av Annette och hennes man efter att de fick sin dotter, är idag ett av Danmarks största onlineförsäljare när det kommer till produkter och kläder för barn.

Tillsammans med 130 medarbetare är de nu redo för den svenska marknaden.

Det unga paret grundade Kids-world
Annette Lykke Nielsen och hennes man Jesper Klit Johansen grundade Kids-world tillsammans efter att de hade fått sitt första barn. Annette har då bara 19 år gammal och hon studerade vid handelshögskolan. När hon letade efter trendiga och snygga kläder för sin dotter hittade hon ingen webbutik som erbjöd det som hon letade efter. Därför bestämde hon och hennes man sig för att grunda Kids-world och sälja allt som man behöver när man har barn.

Samtidigt som Annette Lykke Nielsen slutförde sin utbildning på handelshögskolan blev hon även ansiktet utåt för Kids-world. Idag är hon CEO och den som är ansvarig för Kids-world enligt det danska företagsregistret. Annette ansvarar för alla inköp från de 400 olika märkena som Kids-world erbjuder. Till sin hjälp har hon medarbetaren Jeanette.

Jesper är den som ansvarar för den tekniska delen av företaget och verksamheten. Han har även ansvar för företagets ekonomin.

Uppdelningen av arbetsuppgifterna har fungerat bra för oss. Det var lättare för Jesper att ha hand om den tekniska delen eftersom att han är datatekniker, säger Annette Lykke Nielsen. Under dessa 15 åren sedan det unga paret grundade Kids-world har det gått väldigt bra. Företaget har sett en årlig tillväxt på 30-35 procent under de senaste åren. Idag finns det 130 anställda på Kids-world.

2018 var Kids-world “Brugernes Favorit”
Kids-world är väldigt stolta över att de vann "Brugernes Favorit" under 2018. "Brugernes Favorit" röstas nämligen fram av de danska kunderna och det delas ut av “Foreningen for Dansk Internethandel”.

Vi är extra stolta över att ha vunnit just den utmärkelsen eftersom att det är våra konsumenter som har gjort det möjligt. Utan stödet från våra kunder skulle vi inte ha någon framgång med företaget, säger ägaren Annette Lykke Nielsen.  

Vi tror att vi kan erbjuda något unikt och därför vill vi nu lansera Kids-world i Sverige och på den svenska marknaden. Sverige erbjuder en större marknad dock ser vi färre aktörer i jämförelse med den danska marknaden. Kids-world kommer att fortsätta att erbjuda ett stort utbud av produkter samt samma otrolig service.

Kids-world erbjuder en webbshop där man kan hitta allt som man behöver för barn. Oavsett om det är en bebis eller en tonåring kommer du att kunna hitta allt från kläder och skor till leksaker, utrustning, tillbehör och även möbler.

I kombination med det stora utbudet erbjuder Kids-world även en kundservice som håller en hög nivå samt även snabba leveranser även till Sverige.

Expanderar för att matcha utvecklingen
Kids-world är välkänt i Danmark tack vare det stora utbudet som de erbjuder. Förhoppningen är att de ska bli lika stora i Sverige som de är i Danmark och detta innebär att de behöver ett större lager.

Det stora sortimentet och även den större kundkretsen innebär att dagens lagerutrymme inte kommer att räcka till. Därför byggs just nu ett nytt lager på 4000 kvadratmeter för att kunna fortsätta att erbjuda samma stora utbud även på den svenska marknaden.

Idag är Kids-world en av i Danmarks största onlinebutiker när det kommer till kläder och leksaker för barn. I webbutiken finns det över 40 000 aktiva artikelnummer från fler än 400 olika märken där det både finns skandinaviska och internationella märken.

Vi hoppas att Kids-world kommer att kunna erbjuda den svenska marknaden och de svenska kunderna något unikt som de inte har tillgång till idag, säger Annette Lykke Nielsen, CEO och ägare av Kids-world.

Sänd till en kollega

0.015