Under 2019 minskade företagets omsättning med 22 procent men under pandemiåret 2020 lyckades matkassebolaget både öka sin nettoomsättning med 17,4 procent och öka sin försäljning med 12,1 procent till 1 217 miljoner kronor (1 086). Resultatet för perioden (EBITDA) uppgick till 145,3 miljoner kronor vilket är en ökning med 66,3 procent jämfört med 2019.
– Under 2020 har vi fortsatt stärka vår position som en av de marknadsledande aktörerna och levererat över 1,7 miljoner matkassar till cirka 115 000 aktiva kunder i Skandinavien. Samtidigt har Covid-19 skapat en starkare lojalitet bland kunderna som successivt börjat göra fler leveranser. Nu fortsätter vi det höga tempot in i 2021. Den underliggande marknadens drivkrafter är starka och vi ser en fortsatt god försäljningstillväxt hittills under året, säger Walker Kinman, vd för LMK Group i rapporten.
Samtidigt erfar Dagens industri att bolaget kan komma att börsnoteras under innevarande år.