23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Transportnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kostsamma returer kan bli lönsamma köp

Returnado är en returlösning som hjälper kunderna att hitta nya produkter att köpa för sitt returvärde, och hjälper handlare med automatiserade processer. Vi ställde några frågor till grundaren Haider Abdo.

Hur uppkom idén och vad är det ni gör?

– Vi vill göra det lika trevligt att göra en retur som det är att göra ett köp på nätet. Idén uppstod på Stockholms universitet, då jag hade en dålig returupplevelse som kund. Jag kunde inte byta produkt, fyllde i ett uråldrigt formulär och blev ombedd att vänta 48 timmar för att få hjälp. Jag insåg att illa skötta returer är ett problem för konsumenten, otroligt kostsamt för handlare och en av de drivande faktorerna bakom bristande kundlojalitet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078