23948sdkhjf

DHL öppnar webbutik för flickhockey

 
 

DHL är sedan 2019 huvudsponsorer till svenska damhockeyligan, SDHL, och öppnar nu en ny webbutik där alla intäkter går direkt till nästa generations damhockeystjärnor.

– Köper man en mössa för 199 kronor går 199 kronor till flick- och tjejhockeyn. Vi vill vara en sponsor som gör skillnad, och jag är väldigt stolt över att vi nu kan förverkliga detta, säger Mikael Stange, marknadschef på DHL e-commerce solutions, den del av DH som jobbar med e-handel.

I och med DHLs huvudsponsorskap går redan i dag tre kronor för varje privatsålt paket direkt till damhockeyligan. Dessutom bidrar DHL med viss affärsutveckling, logistik, kommunikation och marknadsfrågor, för att ligan ska kunna ta nästa steg och växa ytterligare. Men nu ska alltså damerna få en egen webbutik, där det säljs vattenflaskor, mössor och småsaker. 

– Jag känner ärligt talat inte till någon annan webbutik där samtliga intäkter så tydligt och oavkortat går till en god sak, säger Mikael Stange.
– Vi har flera olika satsningar under det kommande året som går ut på att locka fler tjejer att spela hockey och det här en av dem.

DHL har hjälpt SDHL med samtliga delar av projektet, från projektledning till utvecklingsarbete och har sett till att det är fri frakt på alla beställningar.

Det innebär att alla intäkter under säsongen går direkt till damhockeyligan SDHL, där pengarna efter en ansökningsprocess ska delas ut till olika flickprojekt.
– Det här betyder otroligt mycket för oss. Dels att vi kan sprida världens bästa damhockeyliga ytterligare, dels för att det är ett sånt tydligt fokus på nästa generations ligaspelare. Detta är verkligen för framtiden, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL.

Läs mer om: DHL
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078