23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Transportnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sveriges åkeriföretag: "Största aha-upplevelsen i vår historia"

Transportnet har träffat Ulric Långberg på Sveriges åkeriföretag, en av hjärnorna bakom succén Svenska truckers, som vann tv-priset Kristallen härom veckan.

Hallå där Ulric Långberg, samhällspolitisk chef på Sveriges åkeriföretag!

Grattis! Er produktion Svenska truckers vann tv-priset Kristallen för en liten tid sedan. Berätta om serien och priset!
– Det började med att vi pratade om att vi ville visa hur viktig åkerinäringen är, och hur många hjältar som finns på våra vägar varje dag, genom att följa riktiga människor i deras dagliga arbete. Vi testade våra idéer hos några produktionsbolag och fick napp hos Alaska. De lyssnade på våra förslag och vi gjorde ett pilotprogram som vi visade för TV3. De var väldigt tveksamma, de trodde inte att en arbetsplats är något att visa. Men vi stod på oss och det blev tio avsnitt, som blev otroligt uppskattade.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.202