23948sdkhjf

Pengarna tillbaka om Schenker inte levererar i tid

Db Schenker förfinar sitt erbjudande till kunderna och utlovar nu klimatkompensering och pengarna tillbaka om varan blir försenad.

Den som tecknar Schenkers nya premiumtjänst får en hel del förmåner:
Om godset inte skulle vara framme före 17.00 på den schemalagda dagen lovar DB Schenker pengarna tillbaka.

Läs också: ”Många kunder blir glada när en tjej kliver ur bilen”

− Vi sticker ut hakan och garanterar ledtiden för våra kunder, vilket möjliggör att skicka prioriterat gods eller serva prioriterade kunder ännu bättre, säger Erik Nordqvist, utvecklingschef på DB Schenker.

Man kan också välja att klimatkompensera en, eller alla, leveranser med ett helt nytt tillval. Pengarna går till CDM-certifierade projekt (FNs certifiering för klimatprojekt).
− Idén om klimatkompensation kommer från FN:s Kyotoprotokoll och bygger på att de rika länderna ska hjälpa fattigare länder att ställa om för klimatet. Det viktiga är att projekten ger en faktisk effekt. FN:s regelverk hjälper till att säkerställa detta, säger Hanna Melander, miljöchef på DB Schenker.
− Klimatkompensation löser inte klimatkrisen men är ett komplement till det arbete vi gör för att ställa om till fossilfri teknik. Vi behöver tillsammans göra allt vi kan för att öka omställningstakten.

Under hösten kommer fler nyheter, bland annat tillval för flexibla transportlösningar. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078