23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Transportnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

DB Schenker byter färger i sitt varumärke

Byter klassiskt logistik-blått mot miljövänlig grön.

DB Schenker förändrar utseendet på sin marknadsföring. Inte sedan de gick samman med Deutsche bahn för mer än tio år sedan har de gjort så stora förändringar i varumärkets utseende.
— Med vårt nya visuella språk kommer vi att kunna presentera styrkorna bättre. Vi har beslutat att göra vårt varumärke starkare, utifrån logistikindustrins ofta enhetliga utseende och känsla. Det var dags att tänka om och lämna kända mönster bakom oss, säger Jochen Thewes, vd på DB Schenker.

Blå kulörer är poppis i logistikbranachen, men DB Schenker överger nu ett beprövat koncept, och satsar på grön-turkost. Avsikten är förstås att associera till miljömedvetenhet och hållbarhet. Den röda färgen som har funnits med sedan länge blir däremot kvar, för att påminna om kopplingen till Deutsche bahn (DB).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047