23948sdkhjf

DB Schenker vinner hållbarhetspris

Engagemang och samarbete ligger bakom DB Schenkers utmärkelse.

Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet. I Sverige har 21 640 personer intervjuats, om 381 varumärken i 35 branscher. Och i transport- och logistikbranschen uppfattas DB Schenker som det mest hållbara varumärket.
 ̶  Vi blev jätteglada, det är roligt att våra kunder ser att vi gör mycket bra saker och arbetar hårt med de här frågorna, säger Hanna Melander, kvalitets- och miljöchef på Db Schenker, i ett pressmeddelande.

Samarbete och engagemang tror Hanna Melander är det som har tagit företaget högst upp på prispallen. 
̶  Jag är stolt över engagemanget som finns i hela vår organisation. Det är det vinnande konceptet. Vi involverar alltid många olika personer för att snabbt hitta rätt väg framåt, säger hon. 
Utan det nära samarbetet med åkerierna hade omställningsarbetet varit otroligt mycket svårare.
̶  Flera av våra åkerier har vågat gå i fronten, gå först. Vi hade inte lyckats utan dem.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095