23948sdkhjf

Bring blir först med brittisk cykelmodell

Kommer till Stockholm redan i oktober.

Bring tar nya steg för att ersätta sina vanliga varubilar, för att kunna skapa smidigare, och även snabbare leveranser i citykärnor. Det handlar om en ny cykelmodell, som utvecklats av den brittiska cykelproducenten EAV. Bring är först med att prova den största modellen med en lastkapaceitet på 2,5 kubikmeter. Brings ägare Posten Norge har beställt två exemplar. 

 Den här typen av cyklar är ett bra sätt att snabbare göra vår gröna och fossilfria omställning, som också bidrar till bättre miljö och färre stora fordon i innerstadsmiljöer. Vi kommer att testa cyklarna i flera nordiska storstäder för att se hur vi bäst kan använda dem för våra kunders leveransuppdrag. Det här är ett av flera steg för att nå vårt mål om att alla våra fordon ska vara fossilfria innan 2025, berättar Brings Tobias Åbonde i ett pressmeddelande. 

Bring driver flera liknande projekt just nu, och är en av de bärande deltagarna i Älskade stad, som samlastar citylogistik. Man har också köpt fraktcyklar från svenska Velove i Göteborg, den norska elmopeden Paxster och bilar från elbilsutmanaren Inzile, som man också blivit delägare i.  

 Vi är väldigt glada för att få leverera våra EAVans till Posten Norge och Bring. Det är ett bra exempel på hur ett logistikföretag kan ta tag i problemen med framkomlighet och minskade utsläpp i städer, runt om i hela Skandinavien, säger Adam Barmby, grundare och teknisk direktör i EAV Limited. 

Både i Oslo och Stockholm planerar Bring att börja köra cyklarna från och med oktober. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109