23948sdkhjf

Hogia digitaliserar Portsmouth

Storbritanniens näst största hamn i Engelska kanalen tar svensk hjälp att digitalisera verksamheten.

Hogia har landat en storaffär i Storbritannien. Det är Portsmouth international port, landets näst största kanalhamn, som gett bolaget i uppdrag att leverera ett terminaloperativsystem för att digitalisera hanteringen av godstransporter och öka effektiviteten. I volym rör det sig om 250 000 fraktenheter som passerar terminalen årligen. 

– Att använda Hogias terminalsystem, TOS, är första steget mot digitalisering av vår terminalverksamhet. Det kommer att effektivisera terminalens verksamhet och gör att vi kan leverera tjänster med högre kvalitet till våra kunder, vilket ger oss konkurrensfördelar. Men framför allt ger det oss större flexibilitet och säkerställer den kapacitet vi behöver för att möta den växande efterfrågan på godstransporter, säger Mike Sellers, Portsmouth International Ports direktör, i en kommentar. 

Systemet TOS ger en gemensam plattform för hamnpersonalen och rederierna, med sitt öppna gränssnitt, som går att integrera med tredjepartsprogram, som rederiernas egna bokningssystem. På så vis kan man via systemet se vilket gods som är på ingång och tilldela dem en plats i terminalen.  Man kan också ta fram driftrapporter och detaljerad statistik ur systemet. 

– Det här är början på ett långsiktigt partnerskap och vi ser fram emot att hjälpa Portsmouth international port att utöka digitaliseringen av sin hamnverksamhet genom att skapa automatiska arbetsflöden. Det kommer att ge ökad effektivitet och gör att hamnen kan utveckla och utöka sin verksamhet, säger Ulf Hille-Dahl, sales executive International market på Hogia Logistics systems. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094