23948sdkhjf

Myloc skriver avtal med Helsingborgs hamn

Med en ny molntjänst tar hamnen nästa steg för digitalisering av kundernas flöden.

Myloc arbetar för digitala lösningar för supply chain och logistikflöden. Nu kan man presentera Helsingborgs hamn som ny kund.  

Som Sveriges näst största containerhamn har Helsingborgs hamn en stor utmaning i sitt dagliga arbete, men också stora möjligheter att hitta effektivare sätt att arbeta. Åtta miljoner ton gods om året och 700 dragfordon som passerar varje dag ger en bild av komplexiteten.  

Nu installerar man alltså mollntjänsten Myloc site logistics, för att hantera sitt logistikflöde och samarbete sömlöst med kunderna för att dela data. Systemet använder scanning direkt in på lagerplats, vilket ger möjlighet att enkelt få kontroll över var gods finns lagrat. Med digitala arbetslistor förenklar man också medarbetarnas hantering av sina arbetsuppgifter. 

Tillsammans har man dessutom tagit fram ett verktyg för uppföljning, kalkylering och översikt på verksamheten som helhet. 

– Vi såg stor potential i systemet, då det är orderbaserat med goda uppföljningsmöjligheter. Genom Myloc kan vi digitalisera och effektivisera arbete som tidigare skötts manuellt och krävt mycket tid. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med ambitionen att Myloc ska bli verksamhetens system där alla inblandade ska känna sig delaktiga i vidareutvecklingen, säger Jonathan Nilsson, systemförvaltare och projektledare på Helsingborgs hamn, i ett pressmeddelande. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.455