23948sdkhjf

Jollyroom rekryterar stort inför julhandeln

Ska möta en förväntad tillväxt på 50 procent.

Jollyrooms egen prognos inför black week och julhandel är en tillväxt på 50 procent. Förra året omsatte man mer än 100 miljoner kronor. Inför detta år har förberedelserna pågått i 10 månader, och trots ökad automatisering behövs det en rejält ökad personalstyrka för att klara försäljningspeaken som stundar. 

Nu anställer man alltså 220 personer, främst inom kundservice och lager. De flesta anställningar är tillfälliga och ska lösa ordertoppen fram till jul. Å andra sidan har den totala heltidsstyrkan växt med 100 tjänster under året och många som kommer in på tillfälliga anställningar förväntas få erbjudande om att stanna kvar. Företaget har också rekryterat internt till viktiga nyckelroller i verksamheten.  

– Det finns ingenting som är så roligt och givande som att rekrytera internt och se våra stjärnor växa och utvecklas. Inför julen har flera duktiga medarbetare på Jollyroom tagit klivet in i nya ansvarsroller med fokus på att utbilda, coacha och leda personal. De spelar en jätteviktig roll för att säkra både bra upplärning och trivsel i arbetsgruppen, säger Terese Fernbring, personalchef på Jollyroom. 

Med julhandeln ökar antalet sökande till Jollyroom markant, och HR-teamet har gått igenom 2 000 ansökningar, gjort 600 telefonintervjuer och träffat 300 kandidater till tjänsterna.  

– Att ansvara för vår egen rekrytering har varit en strategi sedan bolaget grundades. Vi söker alltid efter personer som är nyfikna och intresserade, med rätt inställning och driv. Dessa egenskaper väger många gånger lika tungt som erfarenhet och kompetens. Vi har sett att Jollyroomare som rekryterar Jollyroomare är en vinnande arbetsmetod, säger Terese Fernbring. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.141