23948sdkhjf

Här är Airmees jättevärvning från Postnord

Tillväxtbolaget stärker upp med tung erfarenhet från Postnord och DHL.

Det går framåt för Airmee när e-handlare mer och mer börjar satsa på riktigt snabba leveranser. På senare tid har man börjat samarbete med företag som Lyko, Skincity, Matsmart och Adlibris. 

Nu gör man en tung värvning, när Jesper Johnsson, fram till nyligen Postnords chef för affärsområde e-com och logistik, ansluter till företaget. Jesper Johnsson har tidigare arbetat på Pitney Bowes och dessförinnan sju år på DHL Express. Hos Airmee får han titeln head of growth med ansvar för att driva tillväxt och kundutveckling.  

– Som ansvarig för logistik och e-handel på PostNord i Sverige och även styrelseledamot i Postnord TPL har jag naturligtvis följt alla uppstickare på marknaden. Airmee var den som jag såg som låg mest i framkant med sin teknologi och vision. Teamet var även väldigt erfaret och hade en unik sammansättning vilket lockade mig, säger Jesper Johnsson i ett pressmeddelande från Airmee. 

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112