23948sdkhjf

Göteborgs Hamn kraftsamlar på marknad och försäljning

Göteborgs Hamn ökar sin närvaro på marknaden och förstärker sin marknads- och försäljningsorganisation. Syftet är att fler rederier, varuägare och speditörer ska få upp ögonen för hamnens breda utbud av fartygslinjer och tågpendlar.

Göteborgs Hamn rustar för ökad tillväxt både i Sverige och utomlands. För att locka fler rederier, varuägare och speditörer att välja Göteborgs Hamn förstärker man nu sin marknads- och säljorganisation inom torrlastsegmenten järnväg, container, bil och roro. För detta ändamål har Jacob Minnhagen rekryterats som ansvarig för marknadsutveckling vid Göteborgs Hamn. Jacob Minnhagen har tidigare arbetat med marknad och försäljning på OOCL. Även Mette Ludvigsson är ny på hamnens marknadsavdelning. Mette förstärker kommunikationsgruppen och kommer bland annat att vara redaktör för hamnens kundtidning PortGotNews. Mette Ludvigsson har tidigare arbetat med kommunikation inom Västra Götalandsregionen.– Vi arbetar för att öka den globala marknadens kunskap och medvetenhet om Göteborgs Hamn och vill stärka vår roll som Skandinaviens främsta godsnav ytterligare, säger Claes Sundmark, försäljningschef på Göteborgs Hamn. Målet är ökade volymer och fler marknadsandelar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063