23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Transportnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bauhaus flyttar delar av orderplockningen till butikerna

För att bland annat minska logistikkostnader flyttar Bauhaus delar av sin orderplockning till större butiker. I Sverige är syftet att inte lagerhålla vissa produkter på lagret i Sickla.

Det är genom Hardis Group, som bland annat verkar inom it-lösningar, som Bauhaus rullar ut deras programvara i vissa butiker för att effektivisera orderplockningen. 

Byggkedjan har sedan tidigare använt systemet för lagerhantering i de nordiska länderna, men har nu tagit steget till att implementera det i två butiker i Norge och Sverige. Det skriver Hardis Group i ett pressmeddelande.

– Efter att ha undersökt möjligheten att använda vårt SAP-affärssystem för att hantera e-handeln i butikerna valde vi slutligen Reflex In-Store Logistics eftersom lösningen var snabbare att ta i drift, enkel att integrera och särskilt utformad för att hantera logistiken i butikerna, säger Håkan Asp, Logistics Development Manager på Bauhaus, i en kommentar.

I Sverige är syftet att undvika att lagerhålla vissa produkter i lagret i Sicka som ligger i närheten av en butik. Vidare kommer övergången leda till ett bredare sortiment online, enligt Hardis Group.

Efter Norge och Sverige är planen att implementera programvaran i butiker i Finland, Estland och på Island.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094