23948sdkhjf

Bauhaus flyttar delar av orderplockningen till butikerna

För att bland annat minska logistikkostnader flyttar Bauhaus delar av sin orderplockning till större butiker. I Sverige är syftet att inte lagerhålla vissa produkter på lagret i Sickla.

Det är genom Hardis Group, som bland annat verkar inom it-lösningar, som Bauhaus rullar ut deras programvara i vissa butiker för att effektivisera orderplockningen. 

Byggkedjan har sedan tidigare använt systemet för lagerhantering i de nordiska länderna, men har nu tagit steget till att implementera det i två butiker i Norge och Sverige. Det skriver Hardis Group i ett pressmeddelande.

– Efter att ha undersökt möjligheten att använda vårt SAP-affärssystem för att hantera e-handeln i butikerna valde vi slutligen Reflex In-Store Logistics eftersom lösningen var snabbare att ta i drift, enkel att integrera och särskilt utformad för att hantera logistiken i butikerna, säger Håkan Asp, Logistics Development Manager på Bauhaus, i en kommentar.

I Sverige är syftet att undvika att lagerhålla vissa produkter i lagret i Sicka som ligger i närheten av en butik. Vidare kommer övergången leda till ett bredare sortiment online, enligt Hardis Group.

Efter Norge och Sverige är planen att implementera programvaran i butiker i Finland, Estland och på Island.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094