23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Erbjuder du dina kunder rätt frakttjänst?

För många e-handlare och detaljister är leveransen en del av själva köpupplevelsen. När kunderna väljer fraktalternativ i kassan förväntar de sig att det fungerar som utlovat. För att det ska vara möjligt krävs att de frakttjänster som presenteras faktiskt är aktuella och bokningsbara, annars riskerar både du och kunden onödiga problem.

Frakttjänster och tilläggstjänster

Transportörerna erbjuder olika produkter, till exempel paket, pall eller styckegods – och kompletterande tillägg som hemleverans, avisering eller extra försäkring.

Vilka som kan bokas styrs av regler kring mått, vikt, geografi och ibland särskilda villkor. Om ett TMS inte har uppdaterad information riskerar du att boka en tjänst som inte går att genomföra.

Förändringar sker hela tiden

Transportörernas sortiment är inte statiskt. Nya tjänster tillkommer, andra försvinner och regelverk ändras. Det gör att systemet du använder måste hålla jämna steg, annars kan felbokningar, avvikelser och merarbete bli vardag.

Så arbetar Zhipster

Zhipster arbetar proaktivt och flexibelt för att säkerställa att transportörernas frakttjänster och tilläggstjänster är uppdaterade och tillgängliga i systemet. Vi vet att det är en grundförutsättning för att vardagen ska fungera för våra användare – därför är det något vi alltid prioriterar.

I de fall transportörerna tillhandahåller moderna API:er och integrationer kan vi automatisera uppdateringar direkt. Men verkligheten ser olika ut – ibland får vi förändringar via dokument, mejl eller manuella rutiner. Då krävs både systemutveckling och konfiguration för att säkerställa att allt fungerar som det ska. Det kan låta krångligt, och ibland är det det också, men vi lägger ner det arbetet för att våra kunder ska slippa problemet.

Poängen är enkel: vi gör det som krävs för att frakttjänsterna i Zhipster ska vara korrekta. Automatisering där det är möjligt, rutiner där det behövs. På så sätt kan du som användare känna dig trygg i att det du bokar i systemet faktiskt speglar transportörernas aktuella villkor – vilket i sin tur gör att dina kunder får rätt leveransalternativ utan avbrott eller missförstånd.

Sammanfattning

Ett TMS kan innehålla många avancerade funktioner, men utan uppdaterade frakttjänster spelar det ingen roll.

När grunden är rätt slipper du avbrott i flödet, sparar tid i vardagen och kan fokusera på kundupplevelsen.

Om Zhipster

Zhipster är ett svenskt Transport Management System för e-handlare, 3PL och logistikintensiva företag.

Läs mer på zhipster.se

Zhipster AB
Birger Svenssons Väg 32 B
432 40 Varberg
Varbergs kommun
Sverige
VAT nummer: SE5567343594

Kontaktperson

Sänd till en kollega

0.032