23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Så här tar du fram det bästa hos din personal

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Ett företags anställda är dess främsta ansikte utåt, och därför är det grundläggande för varje framgångsrik affärsverksamhet att ha anställda som är ansvarsfulla, engagerade och följer företagets policys i alla lägen

Var hittar man då dessa fantastiska anställda, tänker du kanske? Faktum är att de faktiskt finns överallt, men det är vårt ansvar som företagare att framkalla detta engagemang och den önskvärda lojaliteten vi så gärna vill se hos personalen.

Fördelarna med motiverade anställda

När en anställd känner sig sedd och uppskattad kommer hen att bli mer entusiastisk och produktiv. Lyssna på deras åsikter och ta vara på deras goda idéer så att de kan se att de verkligen är en oerhört viktig del av företagets framgångar och utveckling.

En person som känner att den har möjligheter att växa och avancera på sin arbetsplats kommer alltid att vilja göra bättre ifrån sig. Alla drömmer dock inte om att stiga i graderna, men alla vill känna sig värdefulla och duktiga. När de känner sig tillfreds på sitt jobb kommer de inte att vilja söka sig till grönare jaktmarker,  de kommer att stanna kvar inom företaget. Detta ges inte alltid betydelsen det verkligen förtjänar, men arbetsplatser där man hela tiden måste spendera många värdefulla timmar med att lära upp ny personal kommer inte att kunna koncentrera sig på att bli bättre än konkurrenterna och kommer istället att stå och stampa på samma plats. 

För mer utförlig information rekommenderar vi att du tittar närmare på what is employee engagement.

Hur kan vi motivera våra anställda?

Att skapa en arbetsmiljö som både är trivsam och utvecklande är inte gjort över en natt, men ju tidigare du sätter dina planer i verket desto snabbare kommer du att se resultaten. Det är flera pusselbitar du bör få på plats för att verkligen motivera din personal, och de viktigaste är:

  • Till att börja med bör du behandla dem som du vill att de ska behandla kunderna - föregå med exempel. Om de inte känner att du respekterar dem kommer detta medvetet eller omedvetet att föras vidare till era kunder.
  • Tydlig kommunikation är a och o.
  • Beröm dem när jobbet är väl utfört, och när saker och ting inte har skötts enligt dina anvisningar är det bättre att du kommer med uppmuntran och konstruktiv kritik än att du klandrar dem.
  • Ge dem utmaningar i form av nya arbetsuppgifter, kurser och konferenser, och se till att du berättar hur glad och stolt du är när målen uppnås.

Effectory är ett företag som under många år har specialiserat sig på det här ämnet, och kan ge dig nyttig vägledning för att åstadkomma bästa möjliga kommunikation på arbetsplatsen. Detta är utan tvekan nyckeln för att kunna nå dina mål inom affärsvärlden.

 

 

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.125